Terapia cu lumina verde va poate ajuta cu migrenele?

Este bine cunoscut faptul că există o legătură între migrenă și lumină.

Atacurile de migrenă sunt adesea însoțite de sensibilitate la lumină severă sau fotofobie. De aceea, unii oameni ridică atacuri de migrenă într-o cameră întunecată. Luminile puternice sau luminile intermitente pot declanșa chiar atacuri.

Când vine vorba de migrenă, terapia ușoară poate părea contraintuitivă. Dar unele cercetări sugerează că terapia cu lumină, în special lumina verde, poate juca un rol în reducerea intensității atacurilor de migrenă.

Potrivit Migraine Research Foundation, migrena afectează aproximativ 39 de milioane de oameni în Statele Unite și 1 miliard de oameni în întreaga lume. Dacă sunteți unul dintre ei, știți cât de puternice pot fi atacurile de migrenă și de ce interesul pentru terapiile complementare este atât de mare.

Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre lumina verde pentru migrenă și ce spun cercetările despre eficacitatea acesteia.

Ce este terapia cu lumină verde? 

Toată lumina generează semnale electrice în retina din spatele ochiului și în regiunea cortexului creierului tău.

Luminile roșii și albastre generează cele mai mari semnale. Lumina verde generează cele mai mici semnale. Acesta este probabil motivul pentru care este mai puțin probabil să deranjezi oamenii cu fotofobie . Pentru unii oameni, simptomele migrenei pot chiar ameliora.

Terapia cu lumină verde este mai mult decât un simplu bec verde sau o strălucire verde. În schimb, implică o bandă specifică, îngustă de lumină verde de la o lampă specială. Trebuie să petreci timp în această lumină verde, în timp ce filtrezi toate celelalte lumini.

Dar ce se știe cu adevărat despre terapia cu lumină verde? Este o opțiune viabilă pentru ușurarea intensității atacurilor de migrenă?

Ce spune cercetarea?

Multe persoane cu migrenă prezintă fotofobie, ceea ce poate agrava durerea.

Un 2016 s-a descoperit că lumina verde este semnificativ mai puțin probabilă să exacerbeze atacurile de migrenă decât albul, albastrul, chihlimbarul sau roșul. Aproape 80 la sută dintre participanții la studiu au raportat simptome intensificate cu fiecare culoare, cu excepția celor verzi, care au afectat doar jumătate. Douăzeci la sută dintre participanți au raportat că lumina verde reduce durerea de migrenă.

Cercetătorii sugerează că la intensități scăzute și filtrarea tuturor celorlalte lumini, lumina verde poate scădea intensitatea fotofobiei și a durerilor de migrenă.

Un studiu din 2017 a implicat trei grupuri de șobolani cu dureri neuropatice.

Un grup a fost scăldat cu lumină verde din benzile LED. Un al doilea grup a fost expus la lumina camerei și lentilelor de contact care permit lungimea de undă a spectrului verde. Un al treilea grup avea lentile de contact opace care blocau lumina verde.

Ambele grupuri expuse la lumină verde au beneficiat, cu efecte care durează 4 zile de la ultima expunere. Grupul care a fost lipsit de lumină verde nu a avut niciun beneficiu. Nu au fost observate efecte secundare.

Se crede că lumina verde poate crește anumite substanțe chimice care atenuează durerea din creier.

În prezent se efectuează un studiu clinic mic, randomizat, care se concentrează pe fibromialgie și dureri de migrenă. Participanții vor folosi o bandă de lumină verde LED acasă în fiecare zi timp de 10 săptămâni. Apoi va fi evaluat nivelul lor de durere, utilizarea calmantelor și calitatea vieții.

REZUMAT

Cercetările asupra terapiei cu lumină verde sunt foarte limitate în acest moment, în special în ceea ce privește modul în care lumina verde afectează atacurile de migrenă la om. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina dacă aceasta este o opțiune de tratament benefic pentru durerea de migrenă.

Utilizarea terapiei cu lumină verde

Deși cercetarea pare promițătoare, eficacitatea acesteia nu a fost demonstrată definitiv. Prin urmare, în prezent nu există linii directoare clare pentru utilizarea luminii verzi pentru migrenă.

Puteți cumpăra lămpi verzi online, inclusiv unele care sunt comercializate ca lămpi cu migrenă. În acest moment, însă, din cauza lipsei de dovezi clinice suficiente și a ghidurilor stabilite, poate doriți să explorați alte opțiuni de tratament înainte de a lua în considerare terapia cu lumină verde.

Medicul dumneavoastră ar putea fi capabil să ofere o perspectivă suplimentară asupra terapiei cu lumină verde și dacă merită luat în considerare.

Ce zici de alte tipuri de terapie complementară? 

Medicamentele pentru migrenă pot trata sau reduce eficient atacurile pentru multe persoane. Este posibil ca unii să nu răspundă bine la medicamente sau să existe reacții adverse.

Alte opțiuni non-farmaceutice care pot ajuta la reducerea frecvenței migrenelor sau la ușurarea simptomelor includ:

  • Păstrarea unui jurnal. Urmărirea dietei, a somnului și a activității fizice vă poate ajuta să identificați și să evitați declanșatorii migrenei .
  • Dormi inteligent. A nu dormi bine poate declanșa un atac. Încercați să vă respectați orele normale de somn. Relaxați-vă înainte de culcare făcând o baie caldă, citind sau ascultând muzică liniștitoare. De asemenea, evitați alimentele grele sau băuturile cofeinizate cel puțin 2 ore înainte de culcare.
  • Mănâncă bine. Mâncați la ore obișnuite și încercați să nu săriți mesele. Evitați alimentele care par să declanșeze un atac.
  • Obținerea de exerciții fizice regulate. Activitatea fizică ajută la eliberarea substanțelor chimice care blochează semnalele durerii. De asemenea, exercițiile fizice îți pot stimula starea de spirit și îmbunătăți starea generală de sănătate și bunăstare.
  • Creșterea magneziului. Cercetarea a arătat că poate exista o legătură între migrenă și o deficiență de magneziu . Sursele bogate de magneziu includ nuci, semințe, verdeață cu frunze, iaurt cu conținut scăzut de grăsimi și ouă. De asemenea, poate doriți să discutați cu medicul dumneavoastră despre administrarea unui supliment.

Stresul poate agrava sau declanșa un atac de migrenă. Nu puteți elimina complet stresul din viața dvs., dar puteți reduce impactul prin practici precum:

  • yoga
  • tai chi
  • mindfulness sau meditație concentrată
  • meditația la scanarea corpului
  • exerciții de respirație profundă
  • relaxare musculară progresivă
  • biofeedback
  • masaj

Există, de asemenea, pași pe care îi puteți face atunci când simțiți primele răspândiri ale unui atac de migrenă sau în orice moment în timpul unui atac:

  • Reglați luminile. Coborâți luminile sau stingeți-le.
  • Reduceți volumul. Scoate-te de sunete puternice sau deranjante. Folosiți zgomot alb, dacă vă ajută.
  • Ai ceva cofeină. O băutură care conține cofeină poate ajuta la calmarea durerilor de migrenă. De aceea, veți găsi acest ingredient în multe remedii pentru durerile de cap. Nu exagera, totuși, deoarece prea multă cofeină poate duce la dureri de cap.
  • Relaxa. Faceți un pui de somn, înmuiați-vă în cadă, faceți exerciții de respirație sau mergeți la o plimbare afară dacă asta vă ajută să vă relaxați.

Discutați cu medicul dumneavoastră despre tratamente complementare pentru migrenă și care dintre ele pot fi potrivite pentru dumneavoastră.

Linia de jos

Terapia cu lumină verde pentru migrenă este o cale promițătoare de cercetare, dar, în prezent, eficacitatea acesteia nu este concludentă. Până la realizarea mai multor cercetări, lipsesc orientări cu privire la modul de utilizare eficientă a terapiei cu lumină verde pentru ameliorarea migrenei.

Leave a reply