Cum ceea ce mananci poate influenta cancerul

Cancerul este una dintre principalele cauze de deces la nivel mondial .

Dar studiile sugerează că modificările simple ale stilului de viață, cum ar fi urmarea unei alimentații sănătoase, ar putea preveni 30-50% din toate cazurile de cancer .

Dovezile crescând indică anumite obiceiuri dietetice crescând sau diminuând riscul de cancer.

Mai mult, se consideră că nutriția joacă un rol important în tratarea și combaterea cancerului.

Acest articol acoperă tot ceea ce trebuie să știți despre legătura dintre dietă și cancer.

Mâncarea prea mare a anumitor alimente poate crește riscul de cancer

Este dificil să demonstrezi că anumite alimente provoacă cancer.

Cu toate acestea, studiile observaționale au indicat în mod repetat că un consum mare de anumite alimente poate crește probabilitatea de a dezvolta cancer.

Zahar și carbohidrați rafinați

Alimentele procesate cu conținut ridicat de zahăr și săracă în fibre și nutrienți au fost legate de un risc mai mare de cancer .

În special, cercetătorii au descoperit că o dietă care determină creșterea nivelului de glucoză din sânge este asociată cu un risc crescut de mai multe tipuri de cancer, inclusiv cancerul de stomac, sân și colorectal .

Un studiu realizat la peste 47.000 de adulți a descoperit că cei care au consumat o dietă bogată în carbohidrați rafinați au aproape de două ori mai multe șanse să moară de cancer de colon decât cei care au consumat o dietă scăzută în carbohidrați rafinați .

Se crede că nivelurile mai mari de glucoză din sânge și insulină sunt factori de risc pentru cancer. S-a dovedit că insulina stimulează diviziunea celulară, sprijinind creșterea și răspândirea celulelor canceroase și făcându-le mai dificil de eliminate.

În plus, niveluri mai mari de insulină și glucoză din sânge pot contribui la inflamația din corpul tău. Pe termen lung, acest lucru poate duce la creșterea celulelor anormale și poate contribui la cancer .

Acesta poate fi motivul pentru care persoanele cu diabet zaharat – o afecțiune caracterizată prin glicemie ridicată și niveluri de insulină – au un risc crescut de anumite tipuri de cancer.

De exemplu, riscul de cancer colorectal este cu 22% mai mare dacă aveți diabet .

Pentru a proteja împotriva cancerului, limitați sau evitați alimentele care cresc nivelul de insulină, cum ar fi alimentele cu conținut ridicat de zahăr și carbohidrați rafinați .

Carne procesata

Agenția Internațională de Cercetare a Cancerului (IARC) consideră carnea procesată un cancerigen – ceva care provoacă cancer .

Carnea procesată se referă la carnea care a fost tratată pentru a păstra aroma prin supunerea sării, întărirea sau fumatul. Include hot dog, șuncă, slănină, chorizo, salam și câteva preparate delicioase.

Studiile observaționale au descoperit o asociere între consumul de carne procesată și un risc crescut de cancer, în special cancerul colorectal .

O revizuire mare a studiilor a constatat că persoanele care au consumat cantități mari de carne procesată aveau un risc crescut de 20-50% de cancer colorectal, comparativ cu cei care au mâncat foarte puțin sau deloc acest tip de alimente .

O altă trecere în revistă a peste 800 de studii a constatat că consumul a doar 50 de grame de carne procesată în fiecare zi – în jur de patru felii de slănină sau un hot dog – a crescut riscul de cancer colorectal cu 18% .

Unele studii observaționale au legat și consumul de carne roșie la un risc crescut de cancer .

Cu toate acestea, de multe ori aceste studii nu fac distincție între carnea procesată și carnea roșie neprocesată, ceea ce obține rezultate.

Mai multe recenzii care au combinat rezultatele din mai multe studii au descoperit că dovezile care leagă carnea roșie neprocesată de cancer sunt slabe și inconsistente .

Mâncarea excesivă

Gătirea anumitor alimente la temperaturi ridicate, precum grătarul, prăjirea, mâncarea, mâncarea și gratarea, poate produce compuși nocivi precum amine heterociclice (HA) și produse finale avansate de glicare (AGEs) .

Acumularea în exces a acestor compuși nocivi poate contribui la inflamație și poate juca un rol în dezvoltarea cancerului și a altor boli .

Anumite alimente, cum ar fi alimentele pentru animale bogate în grăsimi și proteine, precum și alimente extrem de procesate, sunt cel mai probabil să producă acești compuși nocivi atunci când sunt supuși la temperaturi ridicate.

Acestea includ carnea – în special carnea roșie – anumite brânzeturi, ouă prăjite, unt, margarină, brânză cremă, maioneză, uleiuri și nuci.

Pentru a reduce riscul de cancer, evitați arderea alimentelor și alegeți metode mai blânde de gătit, în special atunci când gătiți carne , cum ar fi aburirea, tocanirea sau fierberea. Marinarea mâncării poate ajuta

Lactate

Mai multe studii observaționale au indicat că un consum mare de lactate poate crește riscul de cancer de prostată .

Un studiu a urmat aproape 4.000 de bărbați cu cancer de prostată. Rezultatele au arătat că un aport mare de lapte integral a crescut riscul de evoluție a bolii și deces .

Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina posibilele cauze și efecte.

Teoriile sugerează că aceste descoperiri se datorează unui aport crescut de calciu, factorului de creștere asemănător insulinei (IGF-1) sau hormonilor estrogeni de la vacile însărcinate – toate fiind slab legate de cancerul de prostată .

REZUMATConsumul mai mare de alimente bogate în zahăr și carbohidrați rafinați, precum și carne prelucrată și supărată poate crește riscul de cancer. În plus, consumul mai mare de lactate a fost legat de cancerul de prostată.

A fi supraponderal sau obez este legat de un risc crescut de cancer

În afară de fumat și infecție, obezitatea este cel mai mare factor de risc pentru cancerul la nivel mondial .

Îți crește riscul de 13 tipuri diferite de cancer, inclusiv de esofag, colon, pancreas și rinichi, precum și cancer de sân după menopauză.

În SUA, se estimează că problemele de greutate reprezintă 14% și 20% din totalul deceselor prin cancer la bărbați și, respectiv, la femei.

Obezitatea poate crește riscul de cancer în trei moduri cheie:

  • Excesul de grăsime corporală poate contribui la rezistența la insulină. Ca urmare, celulele dvs. nu sunt în măsură să preia glucoza în mod corespunzător, ceea ce le încurajează să se împartă mai repede.
  • Persoanele obeze tind să aibă niveluri mai mari de citokine inflamatorii în sângele lor, ceea ce provoacă inflamații cronice și încurajează celulele să se dividă .
  • Celulele grase contribuie la creșterea nivelului de estrogen, ceea ce crește riscul de cancer la sân și ovar la femeile aflate în postmenopauză .

Vestea bună este că mai multe studii au arătat că pierderea în greutate în rândul persoanelor supraponderale și obeze poate reduce riscul de cancer .

REZUMATFiind supraponderal sau obez este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru mai multe tipuri de cancer. Atingerea unei greutăți sănătoase poate ajuta la protejarea împotriva dezvoltării cancerului.

Anumite alimente conțin proprietăți de combatere a cancerului

Nu există un singur aliment suplimentar care să prevină cancerul. Mai degrabă, o abordare dietetică holistică este probabil să fie cea mai benefică.

Oamenii de știință estimează că consumul dietei optime pentru cancer vă poate reduce riscul cu până la 70% și probabil va ajuta la recuperarea cancerului .

Ei cred că anumite alimente pot lupta împotriva cancerului prin blocarea vaselor de sânge care alimentează cancerul într-un proces numit anti-angiogeneză .

Cu toate acestea, nutriția este complexă și cât de eficiente sunt anumite alimente pentru combaterea cancerului, în funcție de modul în care sunt cultivate, procesate, depozitate și gătite.

Unele dintre principalele grupuri alimentare anti-cancer includ:

legume

Studiile observaționale au asociat un consum mai mare de legume cu un risc mai mic de cancer .

Multe legume conțin antioxidanți și fitochimici pentru combaterea cancerului.

De exemplu, legumele crucifere, inclusiv broccoli , conopida și varza, conțin sulforafan, o substanță care s-a dovedit a reduce dimensiunea tumorii la șoareci cu mai mult de 50% .

Alte legume, cum ar fi roșiile și morcovii, sunt legate de un risc scăzut de cancer de prostată, stomac și plămâni .

fructe

Similar cu legumele, fructele conțin antioxidanți și alte substanțe fitochimice, care pot ajuta la prevenirea cancerului .

Un studiu a constatat că cel puțin trei porții de fructe citrice pe săptămână au redus riscul de cancer la stomac cu 28% .

Seminte de in

Semințele de in au fost asociate cu efecte de protecție împotriva anumitor tipuri de cancer și pot reduce chiar răspândirea celulelor canceroase .

De exemplu, un studiu a descoperit că bărbații cu cancer de prostată care iau 30 de grame – sau aproximativ 4 1/4 linguri – de semințe de in au crescut zilnic o creștere și o răspândire mai lentă a cancerului decât grupul de control .

Rezultate similare au fost găsite la femeile cu cancer de sân .

condimente

Unele studii pe epruvetă și animale au descoperit că scorțișoara poate avea proprietăți anti-cancer și împiedică răspândirea celulelor canceroase .

În plus, curcumina , care este prezentă în turmeric, poate ajuta la combaterea cancerului. Un studiu de 30 de zile a descoperit că 4 grame de curcumină au redus zilnic leziunile potențial canceroase la colon cu 40% la 44 de persoane care nu au primit tratament .

Fasole și Leguminoase

Fasolea și leguminoasele au un conținut mare de fibre, iar unele studii sugerează că un aport mai mare de nutrienți poate proteja împotriva cancerului colorectal .

Un studiu realizat la peste 3.500 de persoane a descoperit că cei care mănâncă cele mai multe leguminoase aveau un risc cu până la 50% mai mic de anumite tipuri de cancer .

nuci

Consumul regulat de nuci poate fi legat de un risc mai mic de anumite tipuri de cancer .

De exemplu, un studiu la mai mult de 19.000 de oameni a descoperit că cei care au mâncat mai multe nuci aveau un risc redus de a muri de cancer .

Ulei de masline

Multe studii arată o legătură între uleiul de măsline și riscul de cancer redus .

Un mare studiu al studiilor observaționale a constatat că persoanele care au consumat cea mai mare cantitate de ulei de măsline aveau un risc mai mic de 42% în comparație cu grupul de control.

Usturoi

Usturoiul conține alicină, care s-a dovedit a avea proprietăți de combatere a cancerului în studiile pe eprubetă .

Alte studii au descoperit o asociere între aportul de usturoi și un risc mai mic de tipuri specifice de cancer, inclusiv cancerul de stomac și prostate.

Peşte

Există dovezi că consumul de pește proaspăt poate ajuta la protejarea împotriva cancerului, posibil datorită grăsimilor sănătoase care pot reduce inflamația.

O revizuire largă a 41 de studii a descoperit că consumul regulat de pește a redus riscul de cancer colorectal cu 12% .

Lactate

Majoritatea dovezilor sugerează că consumul anumitor produse lactate poate reduce riscul de cancer colorectal.

Tipul și cantitatea de lactate consumate sunt importante.

De exemplu, consumul moderat de produse lactate de înaltă calitate, cum ar fi laptele crud, produsele lactate fermentate și laptele de la vacile hrănite cu iarbă, pot avea un efect protector.

Acest lucru se datorează probabil nivelurilor mai mari de acizi grași benefici, acid linoleic conjugat și vitamine solubile în grăsimi .

Pe de altă parte, consumul ridicat de produse lactate produse în masă și prelucrate este asociat cu un risc crescut de anumite boli, inclusiv cancer .

Motivele care stau la baza acestor rezultate nu sunt pe deplin înțelese, dar se pot datora hormonilor prezenți în laptele de la vacile însărcinate sau IGF-1.

REZUMATNicio mâncare nu poate proteja împotriva cancerului. Cu toate acestea, consumul unei diete pline cu alimente întregi diverse, cum ar fi fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, condimente, grăsimi sănătoase, pește proaspăt și lactate de înaltă calitate, poate reduce riscul de cancer.

Dietele pe bază de plante pot ajuta la protejarea împotriva cancerului

Un aport mai mare de alimente vegetale a fost asociat cu un risc redus de cancer.

Studiile au descoperit că persoanele care urmează o dietă vegetariană sau vegană au un risc redus de a se dezvolta sau de a muri de cancer.

De fapt, o revizuire amplă a 96 de studii a descoperit că vegetarienii și veganii pot avea un risc de 8% și, respectiv, 15% mai mic de cancer.

Cu toate acestea, aceste rezultate se bazează pe studii observaționale, ceea ce face dificilă identificarea posibilelor motive.

Este probabil ca veganii și vegetarienii să mănânce mai multe legume, fructe, soia și cereale integrale, care pot proteja împotriva cancerului .

Mai mult decât atât, acestea sunt mai puțin susceptibile să consume alimente care au fost procesate sau suprasolicitate – doi factori care au fost legați de un risc mai mare de cancer .

REZUMATPersoanele care urmează diete bazate pe plante, precum vegetarieni și vegans, pot avea un risc redus de cancer. Acest lucru se datorează probabil unui aport mare de fructe, legume și cereale integrale, precum și unui aport scăzut de alimente procesate.

Dieta corectă poate avea efecte benefice pentru persoanele cu cancer

Malnutriția și pierderea musculară sunt frecvente la persoanele cu cancer și au un impact negativ asupra sănătății și supraviețuirii .

Deși nu s-a dovedit că nici o dietă nu vindecă cancerul, nutriția adecvată este vitală pentru a completa tratamentele tradiționale pentru cancer, ajută la recuperare, minimizează simptomele neplăcute și îmbunătățește calitatea vieții.

Majoritatea persoanelor cu cancer sunt solicitate să se lipească de o dietă sănătoasă, echilibrată, care să includă o mulțime de proteine ​​slabe, grăsimi sănătoase, fructe, legume și cereale integrale, precum și una care limitează zahărul, cofeina, sarea, alimentele procesate și alcoolul.

O dietă suficientă în proteine și calorii de înaltă calitate poate ajuta la reducerea atrofiei musculare .

Sursele bune de proteine ​​includ carnea slabă, puiul, peștele, ouăle, fasolea, nucile, semințele și produsele lactate.

Efectele secundare ale cancerului și ale tratamentului său pot face uneori dificil de mâncat. Acestea includ greața, boala, modificările gustului, pierderea poftei de mâncare, înghițirea problemelor, diareea și constipația.

Dacă aveți oricare dintre aceste simptome, este important să discutați cu un dietetician înregistrat sau cu un alt profesionist în sănătate, care vă poate recomanda cum să gestionați aceste simptome și să vă asigurați o nutriție optimă.

În plus, cei cu cancer ar trebui să evite suplimentarea prea mare cu vitamine, deoarece acționează ca antioxidanți și pot interfera cu chimioterapia atunci când sunt luați în doze mari.

REZUMATNutriția optimă poate îmbunătăți calitatea vieții și tratamentul la persoanele cu cancer și poate ajuta la prevenirea malnutriției. Este optimă o dietă sănătoasă, echilibrată, cu suficiente proteine ​​și calorii.

O dietă cetogenă arată o anumită promisiune pentru tratarea cancerului, dar dovada este slabă

Studiile efectuate pe animale și cercetările timpurii la om sugerează că o dietă ketogenă cu conținut scăzut de carbohidrați, cu conținut scăzut de grăsimi, poate ajuta la prevenirea și tratarea cancerului .

Glicemia ridicată și nivelul ridicat de insulină sunt factori de risc pentru dezvoltarea cancerului.

O dietă ketogenă scade nivelul zahărului din sânge și al insulinei, ceea ce poate determina ca celulele canceroase să moară de foame sau să crească într-un ritm mai lent .

De fapt, cercetările au arătat că o dietă ketogenă poate reduce creșterea tumorii și poate îmbunătăți ratele de supraviețuire atât în ​​studiile efectuate la animale cât și pe eprubeta .

Mai multe studii pilot și de caz la oameni au indicat, de asemenea, unele beneficii ale unei diete ketogene, inclusiv niciun fel de reacții adverse grave și, în unele cazuri, îmbunătățirea calității vieții .

Se pare că există și o tendință a rezultatelor îmbunătățite ale cancerului.

De exemplu, un studiu de 14 zile la 27 de persoane cu cancer a comparat efectele unei diete bazate pe glucoză cu cele ale unei diete ketogene pe bază de grăsimi.

Creșterea tumorilor a crescut cu 32% la persoanele din dieta pe bază de glucoză, dar a scăzut cu 24% la cei din dieta ketogenă. Cu toate acestea, dovezile nu sunt suficient de puternice pentru a demonstra corelația .

O recenzie recentă analizând rolul unei diete ketogene pentru gestionarea tumorilor cerebrale a concluzionat că ar putea fi eficientă în îmbunătățirea efectelor altor tratamente, cum ar fi chimioterapia și radiațiile .

Cu toate acestea, în prezent, niciun studiu clinic nu arată avantaje definitive ale unei diete ketogene la persoanele cu cancer.

Este important să rețineți că o dietă ketogenă nu ar trebui să înlocuiască niciodată tratamentul recomandat de profesioniștii medicali.

Dacă decideți să încercați o dietă ketogenă alături de alt tratament, asigurați-vă că vorbiți cu medicul dumneavoastră sau cu un dietetician înregistrat, deoarece respectarea regulilor dietetice stricte poate duce la malnutriție și poate influența negativ rezultatele asupra sănătății .

REZUMATCercetările timpurii sugerează că o dietă ketogenă poate reduce creșterea tumorilor canceroase și poate îmbunătăți calitatea vieții fără efecte secundare adverse grave. Cu toate acestea, este nevoie de mai multe cercetări.

Linia de jos

Deși nu există alimente minune care să prevină cancerul, unele dovezi sugerează că obiceiurile alimentare pot oferi protecție.

O dietă bogată în alimente întregi precum fructe, legume, cereale integrale, grăsimi sănătoase și proteine ​​slabe poate preveni cancerul.

În schimb, carnea procesată, carbohidrații rafinați, sare și alcool vă pot crește riscul.

Deși nicio dietă nu s-a dovedit a vindeca cancerul, dietele bazate pe plante și keto pot să îți scadă riscul sau beneficiile tratamentului.

În general, persoanele cu cancer sunt încurajate să urmeze o dietă sănătoasă, echilibrată, pentru a păstra calitatea vieții și pentru a sprijini rezultatele optime ale sănătății.

Leave a reply