Cum afecteaza bananele nivelul zaharului din sange

Când aveți diabet zaharat, este important să mențineți nivelul glicemiei cât mai stabil.

Un bun control al glicemiei poate ajuta la prevenirea sau încetinirea progresiei unora dintre principalele complicații medicale ale diabetului.

Din acest motiv, este esențială evitarea sau minimizarea alimentelor care provoacă vârfuri mari de zahăr din sânge.

În ciuda faptului că este un fruct sănătos , bananele sunt destul de mari atât în ​​carbohidrați, cât și în zahăr, principalii nutrienți care cresc nivelul zahărului din sânge.

Deci, ar trebui să mănânci banane dacă ai diabet? Cum vă afectează glicemia?

Bananele conțin carbohidrați, care cresc zahărul din sânge

Dacă aveți diabet zaharat, este important să știți cantitatea și tipul de carbohidrați din dieta dvs.

Acest lucru se datorează faptului că carbohidrații îți cresc nivelul de zahăr din sânge mai mult decât alți nutrienți, ceea ce înseamnă că îți pot afecta foarte mult controlul glicemiei.

Când glicemia crește la persoanele care nu sunt diabetice, organismul produce insulină. Acesta ajută organismul să mute zahărul din sânge și în celulele unde este folosit sau depozitat.

Cu toate acestea, acest proces nu funcționează așa cum ar trebui la diabetici. În schimb, fie corpul nu produce suficientă insulină, fie celulele sunt rezistente la insulina fabricată.

Dacă nu este gestionat în mod corespunzător, acest lucru poate duce la alimente cu conținut ridicat de carbohidrați, care provoacă vârfuri mari de zahăr din sânge sau niveluri ridicate de zahăr din sânge, ambele rău pentru sănătatea ta.

93% din caloriile din banane provin din carbohidrați. Acești carbohidrați au formă de zahăr , amidon și fibre.

O singură banană de dimensiuni medii conține 14 grame de zahăr și 6 grame de amidon.

LINIA DE FUND:Bananele au un conținut ridicat de carbohidrați, care determină creșterea nivelului de zahăr din sânge mai mult decât alți nutrienți.

Bananele conțin și fibre, care pot reduce picurile de zahăr din sânge

Pe lângă amidon și zahăr, o banană de dimensiuni medii conține 3 grame de fibre.

Toată lumea, inclusiv diabeticii, ar trebui să mănânce cantități adecvate de fibre dietetice, datorită potențialelor sale beneficii pentru sănătate.

Cu toate acestea, fibra este deosebit de importantă pentru persoanele cu diabet, deoarece poate ajuta la încetinirea digestiei și absorbției carbohidraților .

Aceasta poate reduce vârfurile de zahăr din sânge și poate îmbunătăți controlul general al glicemiei.

Un mod de a determina modul în care un aliment care conține carbohidrați va afecta zaharurile din sânge este uitându-vă la indicele glicemic (GI).

Indicele glicemic clasează alimentele în funcție de cât de mult și cât de repede cresc nivelul de zahăr din sânge.

Scorurile sunt de la 0 la 100 cu următoarele clasificări:

  • GI scăzut: 55 sau mai puțin.
  • GI mediu: 56–69.
  • GI mare: 70–100.

Dietele bazate pe alimente cu conținut scăzut de GI sunt considerate a fi deosebit de bune pentru persoanele cu diabet zaharat tip 2 .

Acest lucru se datorează faptului că alimentele cu conținut scăzut de GI sunt absorbite mai lent și determină o creștere mai treptată a nivelului de zahăr din sânge, în loc de vârfuri mari.

În general, bananele scor între scăzut și mediu pe scara GI (între 42–62, în funcție de maturitate).

LINIE DE FUND:Pe lângă zahăr și amidon, bananele conțin o anumită fibră. Aceasta înseamnă că zaharurile din banane sunt digerate și absorbite mai lent, ceea ce ar putea preveni vârfurile de zahăr din sânge.

Bananele verzi (necoapte) conțin amidon rezistent

Tipul de carbohidrați din banana ta depinde de maturare.

Bananele verzi sau necoapte conțin mai puțin zahăr și amidon mai rezistent.

Amidonul rezistent este lanțuri lungi de glucoză (amidon) care sunt „rezistente” la digestie în partea superioară a sistemului digestiv .

Aceasta înseamnă că funcționează într-un mod similar cu fibra și nu va provoca o creștere a nivelului de zahăr din sânge.

Cu toate acestea, acestea pot ajuta la hrănirea bacteriilor prietenoase din intestinul dvs., care a fost legată de o sănătate metabolică îmbunătățită și un control mai bun al glicemie.

De fapt, un studiu recent asupra controlului glicemiei la femeile cu diabet zaharat de tip 2 a găsit câteva rezultate interesante. Cei care au suplimentat cu amidon rezistent au avut un control mai bun al glicemiei decât cei care nu au trecut pe o perioadă de 8 săptămâni .

Alte studii au descoperit amidon rezistent pentru a avea efecte benefice la persoanele cu diabet zaharat de tip 2. Acestea includ îmbunătățirea sensibilității la insulină și reducerea inflamației .

Rolul amidonului rezistent în diabetul de tip 1 este mai puțin clar.

LINIA DE JOS:bananele verzi (necoapte) conțin amidon rezistent, care nu crește zahărul din sânge și poate chiar îmbunătăți controlul pe termen lung al zahărului din sânge.

Efectul unei banane asupra zahărului din sânge depinde de maturitatea sa

Bananele galbene sau coapte conțin amidon mai puțin rezistent decât bananele verzi și mai mult zahăr, care este mai rapid absorbit decât amidonul.

Acest lucru înseamnă că bananele coapte complet au un GI mai mare și vor determina glicemia să crească mai repede decât bananele verzi sau necoapte.

LINIA DE JOS:bananele coapte, galbene, conțin mai mult zahăr decât cele verzi, necoapte. Aceasta înseamnă că acestea provoacă o creștere mai mare a nivelului glicemiei.

Dimensiunea porțiunii este importantă

Umiditatea nu este singurul factor atunci când vine vorba de cantitatea de zahăr din banana ta.

Dimensiunea contează și ea. Cu cât este mai mare banana, cu atât mai mulți carbohidrați veți obține.

Aceasta înseamnă că o banană mai mare va avea un efect mai mare asupra nivelului glicemiei.

Acest efect de mărime al porțiunii se numește încărcarea glicemic.

Sarcina glicemică este calculată prin înmulțirea indicelui glicemic al unui aliment cu cantitatea de carbohidrați dintr-o porție, apoi divizând acest număr la 100.

Un scor mai mic de 10 este considerat scăzut, 11–19 este mediu și mai mult de 20 este mare.

Iată cantitatea aproximativă de carbohidrați în diferite dimensiuni de banana:

  • Banane extra mici (6 cm sau mai puțin): 18,5 grame.
  • Banană mică (aproximativ 6–6,9 inci lungime): 23 grame.
  • Banana medie (lungime 7–7,9 inci): 27 grame.
  • Banana mare (lungime 8–8,9 inci): 31 grame.
  • Banane extra mari (de 9 inci sau mai mult): 35 de grame.

Dacă toate aceste banane ar fi complet coapte (GI din 62), atunci sarcina lor glicemică ar varia de la 11 pentru o banană în plus mică la 22 pentru o banană prea mare.

Pentru a vă asigura că nu provocați glicemia să crească prea mult, este important să fiți conștienți de dimensiunea bananei pe care o mâncați.

LINIA DE JOS:Mărimea bananei pe care o consumi determină efectul acesteia asupra nivelului de zahăr din sânge. Cu cât este mai mare banana, cu atât mai multe carbohidrate veți consuma și cu atât va crește creșterea glicemiei.

Sunt bananele sigure pentru diabetici?

Cele mai multe recomandări generice pentru diabet zaharat recomandă o dietă sănătoasă, echilibrată, care include fructe.

Acest lucru se datorează faptului că consumul de fructe și legume a fost legat de o sănătate mai bună și un risc mai mic de boli, cum ar fi bolile de inimă și unele tipuri de cancer.

Diabeticii prezintă un risc și mai mare de apariție a acestor boli, de aceea este important să mănânci suficiente fructe și legume .

Spre deosebire de produsele de zahăr rafinate, precum bomboanele și tortul, carbohidrații din fructe, cum ar fi bananele vin cu fibre, antioxidanți, vitamine și minerale.

Mai exact, bananele vă oferă fibre, potasiu, vitamina B6 și vitamina C. De asemenea, conțin antioxidanți și compuși vegetali benefici .

Un studiu recent a analizat efectul limitării fructelor asupra controlului glicemiei la 63 de persoane cu diabet zaharat de tip 2 .

Ei au descoperit că sfatul oamenilor să mănânce nu mai mult de 2 bucăți de fructe pe zi a condus la faptul că oamenii consumă mai puține fructe.

Cu toate acestea, ei au descoperit, de asemenea, că consumul mai puțin de fructe nu a îmbunătățit controlul glicemiei, pierderea în greutate sau circumferința taliei.

Pentru majoritatea persoanelor cu diabet, fructele (inclusiv bananele) sunt o alegere sănătoasă.

O excepție de la aceasta este dacă urmați o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați pentru a vă controla diabetul . Chiar și o banană mică conține în jur de 22 de grame de carbohidrați, ceea ce poate fi prea mult pentru planul tău de dietă .

Dacă sunteți capabili să mâncați banane, este important să fiți atenți la maturitatea și dimensiunea bananei pentru a reduce efectul asupra nivelului de zahăr din sânge.

LINIA DE JOS:Fructele precum bananele sunt un aliment sănătos care conține fibre, vitamine și minerale. Puteți include banane în dieta dvs., chiar dacă aveți diabet.

Cum să consumi banane când ai diabet

Dacă aveți diabet, este perfect posibil să vă bucurați de fructe, cum ar fi bananele, ca parte a unei diete sănătoase.

Dacă vă plac bananele, următoarele sfaturi ar putea ajuta la reducerea efectelor acestora asupra nivelului de zahăr din sânge:

  • Urmăriți dimensiunea porțiunii dvs.: Mâncați o banană mai mică pentru a reduce cantitatea de zahăr consumată într-o singură ședință.
  • Alegeți o banană fermă, aproape coaptă: alegeți o banană care nu este prea coptă, astfel încât conținutul de zahăr să fie puțin mai mic.
  • Întindeți-vă aportul de fructe pe tot parcursul zilei: răspândiți aportul de fructe pentru a ajuta la reducerea încărcăturii glicemice și a menține glicemia stabilă.
  • Mâncați-le cu alte alimente: bucurați-vă de banane cu alte alimente, cum ar fi nuci sau iaurt complet , pentru a ajuta la încetinirea digestiei și absorbției zahărului.

Dacă sunteți diabetic, nu uitați că toate alimentele care conțin carbohidrati pot afecta diferit zaharurile din sânge ale oamenilor.

Prin urmare, este posibil să doriți să monitorizați modul în care consumul de banane vă afectează glicemia și să vă ajustați obiceiurile alimentare în consecință.

Leave a reply