13 alimente care pot reduce riscul de cancer

Ceea ce mănânci poate afecta drastic multe aspecte ale sănătății tale, inclusiv riscul de a dezvolta boli cronice precum boli de inimă, diabet și cancer.

Dezvoltarea cancerului, în special, s-a dovedit a fi puternic influențată de dieta dvs.

Multe alimente conțin compuși benefici care ar putea ajuta la scăderea creșterii cancerului.

Există, de asemenea, mai multe studii care arată că un aport mai mare de anumite alimente ar putea fi asociat cu un risc mai mic de boală.

Acest articol va aprofunda cercetarea și va analiza 13 alimente care vă pot reduce riscul de cancer.

1. Broccoli

Broccoli conține sulforafan, un compus vegetal care se găsește în legumele crucifere care poate avea proprietăți puternice anticancerigene.

Un studiu pe eprubetă a arătat că sulforafanul a redus dimensiunea și numărul de celule canceroase de sân cu până la 75% .

În mod similar, un studiu realizat pe animale a descoperit că tratarea șoarecilor cu sulforafan a ajutat la uciderea celulelor canceroase de prostată și la reducerea volumului tumorii cu mai mult de 50% .

Unele studii au descoperit, de asemenea, că un aport mai mare de legume crucifere precum broccoli poate fi legat de un risc mai mic de cancer colorectal.

O analiză a 35 de studii a arătat că consumul de legume mai crucifere a fost asociat cu un risc mai mic de cancer colorectal și colon.

Includerea broccoli cu câteva mese pe săptămână poate aduce unele avantaje pentru combaterea cancerului.

Cu toate acestea, rețineți că cercetările disponibile nu au analizat în mod direct modul în care broccoli poate afecta cancerul la oameni.

În schimb, s-a limitat la tuburile de testare, la animale și la observație, care au investigat fie efectele legumelor crucifere, fie efectele unui compus specific în broccoli. Astfel, sunt necesare mai multe studii.

REZUMATBroccoli conține sulforafan, un compus care s-a dovedit a provoca moartea celulelor tumorale și reduce dimensiunea tumorii în studiile pe eprubete și animale. Un aport mai mare de legume crucifere poate fi, de asemenea, asociat cu un risc mai mic de cancer colorectal.

2. Morcovii

Mai multe studii au descoperit că consumul mai mult de morcovi este legat de un risc scăzut de anumite tipuri de cancer.

De exemplu, o analiză a analizat rezultatele a cinci studii și a concluzionat că consumul de morcovi poate reduce riscul de cancer la stomac cu până la 26% .

Un alt studiu a descoperit că un aport mai mare de morcovi a fost asociat cu șanse mai mici de 18% de a dezvolta cancer de prostate.

Un studiu a analizat dietele a 1.266 de participanți cu și fără cancer pulmonar. S-a constatat că fumătorii actuali care nu au mâncat morcovi aveau de trei ori mai multe riscuri de a dezvolta cancer pulmonar, în comparație cu cei care au mâncat morcovi mai mult de o dată pe săptămână .

Încercați să încorporați morcovii în dieta dvs. ca o gustare sănătoasă sau o farfurie delicioasă doar de câteva ori pe săptămână pentru a vă crește aportul și a reduce potențial riscul de cancer.

Totuși, nu uitați că aceste studii arată o asociere între consumul de morcovi și cancer, dar nu țin cont de alți factori care pot juca un rol.

REZUMATUnele studii au descoperit o asociere între consumul de morcovi și riscul scăzut de cancer de prostată, plămâni și stomac.

3. Fasolea

Fasolea este bogată în fibre, pe care unele studii au descoperit-o ar putea ajuta la protejarea împotriva cancerului colorectal .

Un studiu a urmat 1.905 de persoane cu antecedente de tumori colorectale și a constatat că cei care au consumat mai multe fasole gătite, uscate, aveau tendința de a avea un risc scăzut de reapariție a tumorii.

De asemenea, un studiu realizat pe animale a descoperit că hrănirea șobolanilor fasole neagră sau fasole marine și apoi inducerea cancerului de colon a blocat dezvoltarea celulelor canceroase cu până la 75%.

Conform acestor rezultate, consumul de câteva porții de fasole în fiecare săptămână vă poate crește aportul de fibre și poate reduce riscul de a dezvolta cancer.

Cu toate acestea, cercetările actuale sunt limitate la studii și studii pe animale care arată asociere, dar nu cauzalitate. Sunt necesare mai multe studii pentru a examina acest lucru la oameni, în special.

REZUMATFasolea are un conținut bogat de fibre, care poate fi protector împotriva cancerului colorectal. Studiile efectuate pe animale și animale au descoperit că un aport mai mare de fasole ar putea reduce riscul de tumori colorectale și cancer de colon.

4. Boabe

Fructele de pădure sunt bogate în antocianine, pigmenți vegetali care au proprietăți antioxidante și pot fi asociați cu un risc redus de cancer.

Într-un studiu uman, 25 de persoane cu cancer colorectal au fost tratate cu extract de mure timp de șapte zile, ceea ce s-a dovedit a reduce creșterea celulelor canceroase cu 7% .

Un alt studiu mic a dat zmeură neagră uscată congelată pacienților cu cancer oral și a arătat că a scăzut nivelul anumitor markeri asociați cu evoluția cancerului .

Un studiu realizat pe animale a constatat că administrarea de șobolani zmeură neagră uscată la congelat a redus incidența tumorilor esofagiene cu până la 54% și a scăzut numărul de tumori cu până la 62%.

În mod similar, un alt studiu realizat pe animale a arătat că administrarea de șobolani a fost extras cu boabe care inhibă mai mulți biomarkeri ai cancerului .

Pe baza acestor constatări, inclusiv o porție sau două fructe de pădure din dieta dvs. în fiecare zi poate ajuta la inhibarea dezvoltării cancerului.

Rețineți că acestea sunt studii pe animale și observaționale, care analizează efectele unei doze concentrate de extract de fructe de pădure și este nevoie de mai multe cercetări umane.

REZUMATUnele studii pe epruvetă și animale au descoperit că compușii din fructe de pădure pot scădea creșterea și răspândirea anumitor tipuri de cancer.

5. Scortisoara

Scorțișoara este binecunoscută pentru beneficiile sale pentru sănătate, inclusiv capacitatea sa de a reduce glicemia și de a ușura inflamația .

În plus, unele studii pe eprubeta și animale au descoperit că scorțișoara poate ajuta la blocarea răspândirii celulelor canceroase.

Un studiu pe epruvetă a descoperit că extractul de scorțișoară a fost capabil să scadă răspândirea celulelor canceroase și să inducă moartea acestora .

Un alt studiu pe epruvetă a arătat că uleiul esențial de scorțișoară a suprimat creșterea celulelor canceroase ale capului și gâtului și a redus semnificativ dimensiunea tumorii.

Un studiu realizat pe animale a arătat, de asemenea, că extractul de scorțișoară a indus moartea celulelor în celulele tumorale și, de asemenea, a scăzut cât de multe tumori au crescut și s-au răspândit.

Inclusiv 1 / 2–1 linguriță (2-4 grame) de scorțișoară în dieta dvs. pe zi poate fi benefică în prevenirea cancerului și poate aduce și alte beneficii , cum ar fi reducerea glicemiei și scăderea inflamației.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege modul în care scorțișoara poate afecta dezvoltarea cancerului la om.

REZUMATStudiile efectuate pe eprubeta și pe animale au descoperit că extractul de scorțișoară poate avea proprietăți anticanceroase și poate contribui la scăderea creșterii și răspândirii tumorilor. Este nevoie de mai multe cercetări la oameni.

6. Nuci

Cercetările au descoperit că consumul de nuci poate fi legat de un risc mai mic de anumite tipuri de cancer.

De exemplu, un studiu a analizat dietele a 19.386 de persoane și a descoperit că consumul unei cantități mai mari de nuci a fost asociat cu un risc scăzut de a muri de cancer .

Un alt studiu a urmat 30.708 de participanți timp de 30 de ani și a constatat că consumul de nuci în mod regulat a fost asociat cu un risc scăzut de cancer colorectal, pancreatic și endometrial .

Alte studii au descoperit că anumite tipuri de nuci pot fi asociate cu un risc mai mic de cancer.

De exemplu, nucile din Brazilia au un conținut ridicat de seleniu, ceea ce poate ajuta la protejarea împotriva cancerului pulmonar la cei cu un statut scăzut de seleniu .

În mod similar, un studiu realizat pe animale a arătat că hrănirea nucilor de șoareci a scăzut rata de creștere a celulelor canceroase de sân cu 80% și a redus numărul de tumori cu 60% .

Aceste rezultate sugerează că adăugarea unei porții de nuci în dieta dvs. în fiecare zi vă poate reduce riscul de a dezvolta cancer în viitor.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii la om pentru a determina dacă nucii sunt responsabili pentru această asociere sau dacă sunt implicați alți factori.

REZUMATUnele studii au descoperit că un aport crescut de nuci poate scădea riscul de cancer. Cercetările arată că unele tipuri specifice, cum ar fi nucile și nucile din Brazilia, pot fi, de asemenea, legate de un risc mai mic de cancer.

7. Ulei de măsline

Uleiul de măsline este încărcat cu beneficii pentru sănătate, așa că nu este de mirare că este unul dintre elementele de bază ale dietei mediteraneene.

Mai multe studii au descoperit chiar că un aport mai mare de ulei de măsline poate ajuta la protejarea împotriva cancerului.

Un studiu masiv alcătuit din 19 studii a arătat că persoanele care au consumat cea mai mare cantitate de ulei de măsline aveau un risc mai mic de a dezvolta cancer de sân și cancer al sistemului digestiv decât cele cu cel mai scăzut aport .

Un alt studiu a analizat rata cancerului în 28 de țări din întreaga lume și a constatat că zonele cu un aport mai mare de ulei de măsline au scăzut ratele de cancer colorectal.

Schimbarea altor uleiuri din dieta dvs. pentru ulei de măsline este o modalitate simplă de a profita de beneficiile sale pentru sănătate. O puteți arunca peste salate și legume fierte sau încercați să o folosiți în marinadele dvs. pentru carne, pește sau păsări de curte.

Deși aceste studii arată că poate exista o asociere între aportul de ulei de măsline și cancer, există probabil și alți factori implicați. Sunt necesare mai multe studii pentru a analiza efectele directe ale uleiului de măsline asupra cancerului la oameni.

REZUMATCâteva studii au arătat că un aport mai mare de ulei de măsline poate fi asociat cu un risc redus de anumite tipuri de cancer.

8. Turmeric

Turmericul este un condiment binecunoscut pentru proprietățile sale de promovare a sănătății . Curcumina, ingredientul său activ, este un produs chimic cu efecte antiinflamatorii, antioxidante și chiar anticancerigene.

Un studiu a analizat efectele curcuminei asupra 44 de pacienți cu leziuni în colon care ar putea deveni canceroase. După 30 de zile, 4 grame de curcumină au redus zilnic numărul de leziuni cu 40% .

Într-un studiu pe eprubetă, curcumina a fost, de asemenea, descoperită a scădea răspândirea celulelor canceroase de colon prin țintirea unei enzime specifice legate de creșterea cancerului.

Un alt studiu pe epruvetă a arătat că curcumina a ajutat la uciderea celulelor canceroase ale capului și gâtului.

Curcumina s-a dovedit a fi eficientă și pentru a încetini creșterea celulelor canceroase pulmonare, de sân și de prostată în alte studii pe eprubetă .

Pentru cele mai bune rezultate, țineți cel puțin 1 / 2–3 lingurițe (1-3 grame) de turmeric măcinat pe zi. Folosește-l ca condiment măcinat pentru a adăuga aroma alimentelor și împerechează-l cu piper negru pentru a ajuta la creșterea absorbției acesteia.

REZUMATTurmeric conține curcumină, un produs chimic care s-a dovedit a reduce creșterea multor tipuri de cancer și leziuni în eprubetă și studii umane.

9. Fructe citrice

În unele studii, consumul de citrice precum lămâi, limes, grapefruits și portocale a fost asociat cu un risc mai mic de cancer în unele studii.

Un studiu important a constatat că participanții care au mâncat o cantitate mai mare de fructe citrice aveau un risc mai mic de a dezvolta cancere ale tractului digestiv și ale căilor respiratorii superioare .

O analiză privind nouă studii a constatat, de asemenea, că un aport mai mare de fructe citrice a fost legat de un risc redus de cancer de pancreas .

În cele din urmă, o revizuire a 14 studii a arătat că un aport mare, sau cel puțin trei porții pe săptămână, de fructe citrice a redus riscul de cancer de stomac cu 28%.

Aceste studii sugerează că includerea câtorva porții de citrice în dieta dvs. în fiecare săptămână poate scădea riscul de a dezvolta anumite tipuri de cancer.

Rețineți că aceste studii nu țin cont de alți factori care ar putea fi implicați. Sunt necesare mai multe studii privind modul în care fructele citrice afectează în mod specific dezvoltarea cancerului.

Studiile rezumate au descoperit că un aport mai mare de fructe citrice ar putea scădea riscul apariției anumitor tipuri de cancer, inclusiv cancerul de pancreas și stomac, împreună cu cancerele tractului digestiv și ale căilor respiratorii superioare.

10. Seminte de in

Având un conținut ridicat de fibre, precum și grăsimi sănătoase pentru inimă, semințele de in pot fi un plus sănătos la dieta ta.

Unele cercetări au arătat că poate contribui chiar la scăderea creșterii cancerului și la omorizarea celulelor canceroase.

Într-un studiu, 32 de femei cu cancer de sân au primit fie o brioșă de in zilnic, fie un placebo timp de peste o lună.

La sfârșitul studiului, grupul de semințe de in a scăzut nivelurile de markeri specifici care măsoară creșterea tumorii, precum și o creștere a morții celulelor canceroase .

Într-un alt studiu, 161 de bărbați cu cancer de prostată au fost tratați cu semințe de in, care s-a dovedit a reduce creșterea și răspândirea celulelor canceroase .

Semințele de in sunt bogate în fibre, pe care alte studii le-au găsit a fi protectoare împotriva cancerului colorectal.

Încercați să adăugați câte o lingură (10 grame) de semințe de in în fiecare zi, amestecând-o în smoothie-uri, stropind-o peste cereale și iaurt sau adăugând-o la produsele tale coapte preferate.

REZUMATUnele studii au descoperit că semințele de in pot reduce creșterea cancerului la cancerele de sân și prostată. De asemenea, este bogat în fibre, ceea ce poate reduce riscul de cancer colorectal.

11. Roșiile

Licopenul este un compus găsit în roșii care este responsabil pentru culoarea roșie vibrantă, precum și pentru proprietățile sale anticancerigene.

Mai multe studii au descoperit că un aport crescut de licopen și roșii ar putea duce la un risc redus de cancer de prostată.

O revizuire a 17 studii a constatat, de asemenea, că un aport mai mare de tomate crude, roșii fierte și licopen au fost asociate cu un risc redus de cancer de prostată .

Un alt studiu realizat pe 47.365 de persoane a descoperit că un aport mai mare de sos de roșii, în special, a fost legat de un risc mai mic de a dezvolta cancer de prostată .

Pentru a contribui la creșterea aportului, includeți o porție sau două de roșii în dieta dvs. în fiecare zi adăugându-le la sandwich-uri, salate, sosuri sau feluri de mâncare.

Totuși, nu uitați că aceste studii arată că poate exista o asociere între consumul de roșii și un risc redus de cancer de prostată, dar nu țin cont de alți factori care ar putea fi implicați.

REZUMATUnele studii au descoperit că un aport mai mare de tomate și licopen ar putea reduce riscul de cancer de prostată. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii.

12. Usturoiul

Componenta activă în usturoi este alicina, un compus care s-a dovedit a ucide celulele canceroase în mai multe studii pe eprubetă .

Mai multe studii au descoperit o asociere între aportul de usturoi și un risc mai mic de anumite tipuri de cancer.

Un studiu realizat pe 543.220 de participanți a constatat că cei care au mâncat multe legume Allium , cum ar fi usturoi, ceapă, praz și șalot, aveau un risc mai mic de cancer la stomac decât cei care le-au consumat rar .

Un studiu realizat pe 471 de bărbați a arătat că un aport mai mare de usturoi a fost asociat cu un risc redus de cancer de prostate.

Un alt studiu a descoperit că participanții care au mâncat mult usturoi, precum și fructe, legume galben-adânc, legume verde-închis și ceapă, au fost mai puțin susceptibile să dezvolte tumori colorectale. Cu toate acestea, acest studiu nu a izolat efectele usturoiului .

Pe baza acestor descoperiri, inclusiv 2-5 grame (aproximativ un cui) de usturoi proaspăt în dieta dvs. pe zi vă poate ajuta să profitați de proprietățile sale de promovare a sănătății.

Cu toate acestea, în ciuda rezultatelor promițătoare care arată o asociere între usturoi și un risc redus de cancer, sunt necesare mai multe studii pentru a examina dacă alți factori joacă un rol.

REZUMATUsturoiul conține alicină, un compus care s-a dovedit a ucide celulele canceroase în studiile pe eprubeta. Studiile au descoperit că consumul de mai mult usturoi ar putea duce la scăderea riscurilor de cancer de stomac, prostată și colorectal.

13. Pește gras

Unele cercetări sugerează că includerea câtorva porții de pește în dieta dvs. în fiecare săptămână vă poate reduce riscul de cancer.

Un studiu important a arătat că un aport mai mare de pește a fost asociat cu un risc mai mic de cancer de tract digestiv .

Un alt studiu care a urmat 478 040 de adulți a descoperit că consumul mai mult de pește a scăzut riscul de a dezvolta cancer colorectal, în timp ce carnea roșie și procesată a crescut de fapt riscul .

În special, peștele gras precum somonul, macroule și hamsele conțin nutrienți importanți, cum ar fi vitamina D și acizii grași omega-3, care au fost asociați cu un risc mai mic de cancer.

De exemplu, având niveluri adecvate de vitamina D se protejează împotriva și reduce riscul de cancer .

În plus, se crede că acizii grași omega-3 blochează dezvoltarea bolii .

Obțineți două porții de pește gras pe săptămână pentru a obține o doză puternică de acizi grași omega-3 și vitamina D și a maximiza potențialele beneficii pentru sănătate ale acestor nutrienți.

Cu toate acestea, sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina modul în care consumul de pește gras poate influența direct riscul de cancer la om.

REZUMATConsumul de pește poate scădea riscul de cancer. Peștele gras conține vitamina D și acizi grași omega-3, doi nutrienți despre care se crede că protejează împotriva cancerului.

Concluzie

Pe măsură ce continuă să apară noi cercetări, a devenit din ce în ce mai clar că dieta dvs. poate avea un impact major asupra riscului dvs. de cancer.

Deși există multe alimente care pot reduce răspândirea și creșterea celulelor canceroase, cercetările actuale sunt limitate la test-tube, animale și studii observaționale.

Sunt necesare mai multe studii pentru a înțelege modul în care aceste alimente pot afecta direct dezvoltarea cancerului la om.

Între timp, este un pariu sigur că o dietă bogată în alimente întregi, împerecheată cu un stil de viață sănătos, va îmbunătăți multe aspecte ale sănătății tale.

Leave a reply