15 alimente care va ajuta sa preveniti cancerul la san

Niciun aliment specific nu poate provoca sau preveni cancerul de sân. Cu toate acestea, orientările dietetice vă pot ajuta să reduceți riscul general de cancer de sân.

De exemplu, consumul unei diete bogate în antioxidanți poate fi benefic. Antioxidantii ajuta la protejarea celulelor de radicalii liberi. Radicalii liberi sunt molecule eliberate de toxine, cum ar fi fumul de tutun. Ele nu numai că au fost legate de cancer, dar pot contribui și la îmbătrânirea prematură și a bolilor de inimă.

A face alegeri alimentare proactive nu are niciun dezavantaj. Pe lângă faptul că vă poate reduce riscul de cancer la sân, alimentația sănătoasă vă poate îmbunătăți bunăstarea generală: vă ajută să vă mențineți energia în sus, să vă stimulați sistemul imunitar și să furnizați nutrienți de care organismul are nevoie pentru întreținere și reparație.

Citiți pentru a afla mai multe despre peste o duzină de alimente diferite, condimente și alte ingrediente cheie care au proprietăți anticanceroase.

Dacă sunteți îngrijorat de riscul dvs., să discutați cu un medic sau un dietetician despre alimentele pe care să le mâncați sau să le evitați este un prim pas. La fel ca factorii genetici și alegerile pentru stilul de viață, mâncarea este doar o parte din imagine. Nu ar trebui să te bazezi pe el ca singură acțiune preventivă.

băuturi

Ceai verde

Ceaiul verde este legat de o serie de beneficii, de la pierderea în greutate până la gestionarea tensiunii arteriale. Biserica populară a fost și easubiect al studiului continuu Sursa de încredere la animale și oameni pentru rolul său în prevenirea cancerului.

Asta pentru că ceaiul verde este bogat în polifenol și catechine. Acești antioxidanți pot ajuta la protejarea celulelor de deteriorarea ADN cauzată de radicalii liberi. Este nevoie de mai multe cercetări pentru a demonstra eficacitatea acesteia, dar nu este rău în adăugarea unei cani la rutina ta zilnică.

Suc de rodie

Sucul de rodie, care este derivat din pulpa de semințe, conține, de asemenea, polifenoli. unuStudiu din 2009 Sursa de încredere sugerează că sucul de rodie are potențialul de a fi un instrument preventiv pentru anumite tipuri de cancer, inclusiv cancerul de sân.

Cercetătorii au propus, de asemenea, extract de rodie ca o alternativă viabilă la sucul de rodie. Extractul poate avea aceleași beneficii în doze mai mici decât sucul.

Sunt necesare mai multe cercetări înainte de a putea face orice recomandări oficiale. Nu există linii directoare clare cu privire la cât de mult suc sau extract ar trebui să bei pentru a beneficia de efectele sale.

Dacă aveți diabet, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a adăuga suc de rodie în dieta dvs. Sucul este de obicei bogat în zahăr și poate afecta nivelul glicemiei.

fructe

Fructe de padure

Boabele, cum ar fi afine, căpșuni și zmeură neagră, conțin cantități mari de polifenoli, care pot avea proprietăți anticanceroase. De asemenea, sunt bogate în antioxidanți, cum ar fi vitamina C. Existăunele dovezi Sursa de încrederecă fructele de pădure pot ajuta la reducerea riscului de cancer mamar. Nu există nicio recomandare actuală pentru doza zilnică, deși o porție de fructe este echivalentă cu 3/4 până la 1 cană de fructe de pădure.

Prune și piersici

Conform unui Studiu pe anul 2009 Sursa de încredere, polifenolii găsiți în prune și piersici pot ajuta la prevenirea formării celulelor canceroase la sân și ulterior înmulțirii. Dovada sugerează că polifenolii ajută la uciderea celulelor canceroase, lăsând celule sănătoase singure.

Nu există niciun dezavantaj în a mânca fructe sănătoase, dar este nevoie de mai multe cercetări pentru a determina cât de mult ar trebui să mănânci pentru a beneficia de proprietățile sale anticancer.

legume

Legume crucifere

Aceste legume sunt de obicei bogate în vitamine antioxidante, precum C, E și K și sunt bogate în fibre. Legumele crucifere contin glucozinolati, un tip de substanta chimica. Acest produs chimic, precum și celelalte componente găsite în legumele crucifere, pot avea proprietăți de combatere a cancerului.

Legumele populare crucifere includ:

  • brocoli
  • conopidă
  • varză de Bruxelles
  • voinicică
  • nap
  • varză

Legume verzi întunecate, cu frunze

Cu cât verde este mai închis, cu atât nutriția este mai densă. Verdele au de obicei un conținut ridicat de antioxidanți și fibre, ceea ce le poate face instrumente puternice anticancerigene.

Opțiunile populare includ:

  • spanac
  • nap
  • Chard elvețian
  • verdeață de mușchi, muștar, napi și sfeclă

Ingrediente generale de căutat

Carotenoidele

Carotenoizii se găsesc în multe fructe și legume roșii, portocalii, verde închis și galben.

Aceste alimente sunt de obicei bogate în vitamina A, luteină, beta-caroten și licopen, toate putând fi eficiente împotriva radicalilor liberi. Exemplele includ:

  • morcovi
  • roșii
  • nap
  • caise
  • cartofi dulci

Există câteva date care indică faptul că dietele bogate în aceste alimente reduc riscul de cancer de sân, dar este nevoie de mai multe cercetări. În prezent nu există recomandări de dozare, deși se recomandă aportul zilnic.

apigenina

Apigenina este un flavonoid care se găsește în anumite fructe, legume și ierburi. Deoarece apigenina este un antioxidant, aceste alimente pot avea proprietăți antiinflamatorii.

Conform unuia Studiu 2010 Sursa de încredere, apigenina poate inhiba creșterea în celulele canceroase de sân HER2. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina adevărata ei eficacitate. În acest moment nu sunt disponibile recomandări de dozare.

Opțiunile populare includ:

  • pătrunjel
  • țelină
  • muşeţel
  • mentă
  • spanac
  • lemn dulce

Unele plante conțin diferite cantități de apigenină:

  • oregano
  • busuioc
  • cimbru
  • rozmarin
  • coriandru

acizi grasi omega-3

Găsiți din abundență în peștii cu apă rece, acizii grași omega-3 sunt un nutrient esențial care vă sprijină sistemul imunitar.

Cercetătorii dintr-un studiu din 2015 au evaluat impactul potențial al omega-3 asupra femeilor care sunt obeze și au sânii densi. Femeile cu sâni densi sunt de șase ori mai mari să dezvolte cancer de sân decât femeile care au țesut mamar mai puțin dens.

În acest studiu, densitatea sânilor a scăzut în raport cu cantitatea de acid gras omega-3 care se administrează. Se crede că aceasta reduce riscul general de cancer de sân. În acest moment nu există nicio recomandare specifică de dozare.

Niveluri ridicate de omega-3 pot fi găsite în:

  • somon
  • sardine
  • hering
  • uleiuri de pește, cum ar fi uleiul de ficat de cod

Sume mai mici pot fi găsite în:

  • nuci
  • seminte de in
  • uleiuri de nuci

Lignani și saponine

Lignanii și saponinele sunt polifenoli și pot avea proprietăți anticanceroase. Adesea se găsesc în fasole, cum ar fi:

  • linte
  • Mazăre despicată
  • fasole roșie

Fasolea este, de asemenea, bogată în:

  • antioxidanți
  • proteină
  • acid folic
  • fibră

Cereale integrale

Alimentele cu bob integral tind, de asemenea, să fie bogate în polifenoli anticancer. Adesea includ alți nutrienți cheie, cum ar fi fibre, magneziu și proteine.

Opțiunile populare din cereale integrale includ:

  • orez brun
  • ovaz
  • porumb
  • Farro
  • orz

Condimente și suplimente

capsaicina

Atât ardeii iute cât și proaspăt conțin capsaicină. Cu cât ardeiul este mai fierbinte, cu atât are mai multă capsaicină. Până de curând, capsaicina a fost cunoscută în primul rând ca un tratament actual eficient pentru durere.

Un mic studiu din 2016 a descoperit că capsaicina poate preveni creșterea și răspândirea celulelor maligne la unele persoane cu cancer de sân. Studiul a fost realizat într-un laborator pe probe de țesut procurate de la femei cu diferite tipuri de cancer de sân.

Țesuturile de la cei cu cancer inflamator de sân triplu negativ au primit cele mai promițătoare rezultate. Acest tip de cancer este foarte agresiv și poate fi greu de tratat, deoarece nu răspunde la terapia hormonală.

Cercetătorii au indicat că nu este posibil să mâncați suficienți ardei iute pentru a dubla rezultatele obținute în laborator. Capsaicina poate fi achiziționată ca supliment, dar ingerarea prea multă poate provoca iritații ale tractului digestiv.

În prezent, nu există nicio recomandare de dozare specifică pentru utilizarea capsaicinei în lupta împotriva cancerului de sân.

Usturoi

Parte a familiei de legume cu aliu, usturoiul este cunoscut pentru gustul și aroma distinctivă. Poate exista o legătură între aportul crescut de usturoi și alte legume de alliu, cum ar fi ceapa, și o reducere a creșterii celulelor canceroase de sân.

Cercetători într-unul Studiu 2017 Sursa de încrederea analizat efectele usturoiului și ale altor legume de aliu asupra celulelor canceroase ale sânului. Ei au găsit un efect pozitiv atât asupra cancerului de sân dependent de estrogen, cât și de cel independent de estrogen.

Deși promițător, este nevoie de mai multe cercetări privind riscul de usturoi și cancer de sân pentru a determina rezultate concludente și o recomandare de dozare.

Curcumă

Un condiment asociat cu bucătăria indiană, turmericul conține curcumină, o substanță cu proprietăți antiinflamatorii și antioxidante puternice.

Unele cercetări sugerează că curcumina poate ajuta la scăderea efectelor toxice ale anumitor celule canceroase ale sânului și poate inhiba creșterea celulelor canceroase. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina efectele sale complete asupra celulelor canceroase.

Curcumina este instabilă în apă și poate fi slab absorbită. În ciuda instabilității curcuminei, multe studii efectuate pe animale și om până în prezent arată că beneficiază de administrarea curcuminei.

În prezent, nu există un consens științific cu privire la doza zilnică recomandată, deși dozele obișnuite în studii care produc beneficii variază între 200 și 500 miligrame de curcumină zilnic.

Fie pentru a evita alimentele care conțin izoflavone

Unele alimente, cum ar fi produsele din soia, conțin substanțe chimice naturale numite izoflavone. Acestea sunt similare ca structură cu hormonii estrogeni. Alimentele bogate în izoflavonă sunt cunoscute și sub denumirea de alimente bogate în fitoestrogen.

Izoflavonele se leagă de aceleași site-uri pe care le face estrogenul, dar obțin rezultate diferite în corpul tău. De exemplu, estrogenul poate crește inflamația în anumite zone ale corpului tău, iar izoflavonele nu.

Aportul de izoflavone este controversat, dar a Revizuire completă 2016 Sursa de încrederepune la dispoziție multe temeri că soia și alte alimente cu izoflavonă pot crește riscul de cancer la sân. De fapt, unele cercetări sugerează că izoflavonele au beneficii pozitive pentru sănătate, inclusiv proprietăți anticanceroase.

Atunci când consumi soia, cel mai bine este să alegi alimente din soia integrală. Acestea includ:

  • tofu
  • tempeh
  • miso
  • Edamame
  • lapte de soia

Dacă în prezent mâncați o dietă care conține cantități mari de izoflavone, limitați-vă aportul până puteți discuta cu medicul dumneavoastră. Vă pot evalua riscul general și vă pot oferi îndrumări individuale.

Alimente de limitat sau de evitat

Nu s-a găsit că anumite produse alimentare sau grupuri alimentare pot cauza sau agrava cancerul de sân. Cu toate acestea, unele dovezi leagă consumul de alcool la rate crescute de cancer de sân la unele femei.

Se crede că consumul de băuturi alcoolice vă poate crește riscul de cancer de sân pozitiv pentru receptorii hormonali. Aceasta se poate datora faptului că alcoolul îți poate crește nivelul de estrogen și alți hormoni care sunt legați de această formă de cancer de sân.

Deși sunt necesare mai multe cercetări, datele actuale estimează că femeile care beau trei băuturi alcoolice pe săptămână sunt cu 15% mai mari decât femeile care nu beau pentru a dezvolta cancer de sân. Acest risc poate crește încă 10% pentru fiecare băutură săptămânală suplimentară.

Dietele de urmat

Nu trebuie să urmezi o dietă anticancerigenă. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să mâncați o dietă echilibrată, bogată în fructe și legume. Poate fi de asemenea benefic pentru a reduce sau elimina alimentele procesate, zaharurile adăugate, grăsimile saturate și grăsimile trans.

S-ar putea să descoperiți că planurile alimentare care subliniază aceste principii te ajută să rămâi pe cale cu obiectivele tale nutritive.

De exemplu, dieta mediteraneană încurajează niveluri ridicate de:

  • fructe
  • legume
  • cereale integrale
  • leguminoase
  • ulei de masline

De asemenea, încurajează consumul de pește și păsări în loc de carne roșie, care conține grăsimi saturate.

Concluzie

Nu este un secret că ceea ce mănânci îți afectează sănătatea. Dieta și nutriția sunt un aspect important al prevenirii și combaterii cancerului de sân. Sunt necesare mai multe cercetări pentru a determina unde impactul este cel mai mare.

Rețineți că fructele și legumele pierd o valoare nutritivă atunci când nu sunt proaspete. Acest lucru poate face mai dificil să determinați cât de mult ar trebui să mâncați pentru a obține cea mai mare valoare. Discutați cu medicul dumneavoastră sau cu un dietetician pentru a vă ajuta să dezvoltați un plan de masă adaptat nevoilor și limitărilor dvs.

La fel de importantă este consumul sănătos, la fel și screeningul preventiv și reducerea toxinelor din mediu care pot contribui la mutațiile celulare. Asigurați-vă că programați anual mamografii și sonograme ale sânului sau urmați indicațiile stabilite de medicul dumneavoastră.

Leave a reply