5 pasi de facut daca traiesti singur cu epilepsie

Una din cinci persoane care trăiesc cu epilepsie trăiește singură , potrivit Fundației Epilepsie. Aceasta este o veste binevenită pentru persoanele care doresc să trăiască independent. Chiar dacă există riscul confiscării, puteți construi o rutină zilnică în funcție de condițiile dvs.

Există mai mulți pași pe care îi puteți face pentru a-i pregăti pe cei dragi în cazul în care aveți o convulsie. Puteți modifica, de asemenea, spațiul de locuit pentru a vă crește nivelul de siguranță dacă aveți o convulsie singură.

Întrucât epilepsia este o afecțiune pe tot parcursul vieții, schimbările în stilul de viață îți pot îmbunătăți sănătatea în general și pot reduce expunerea la declanșatoarele convulsiei.

1. Aveți un plan de răspuns la crize

Un plan de răspuns la convulsii îi ajută pe cei din jurul tău să știe ce să facă. Puteți urmări un formular precum cel furnizat de Fundația Epilepsie. Acest lucru ajută comunitatea oamenilor din viața ta să înțeleagă cum arată de obicei convulsiile tale. Dă sfaturi importante, cum ar fi cum să îți poziționezi corpul, dacă este necesar și când să apelezi la ajutor.

Planul dvs. de răspuns la criză poate fi folosit de oricine știe unde se află. Puteți purta un plan cu dvs., îl puteți posta pe frigider sau îl puteți oferi celor dragi. Dacă cineva te găsește în timpul unei convulsii, poate utiliza informațiile pentru a oferi îngrijiri. Aceasta poate include apelarea medicului dumneavoastră sau 911.

Când ați completat planul de răspuns la crize, ar trebui să îl verificați de către medicul dumneavoastră. Este posibil să aibă puncte suplimentare pe care să le includă în plan pentru a vă asigura mai bine siguranța.

2. Pregătiți-vă zona de locuit

Modificări mici în mediul de origine pot reduce considerabil riscul de rănire fizică în timpul unei convulsii. Așezați captuseala pe colțurile ascuțite. „Rezistă la cădere” în spațiul tău, scăpând de tot ceea ce te poate determina să călătorești. Covoarele antiderapante vă pot ajuta.

Luați în considerare să aveți bare de apucare instalate în băile dvs. pentru a preveni căderile. Utilizarea unor covoare de alunecare cu pernă poate preveni rănirile cauzate de confiscarea în baie. Folosiți un scaun de duș în duș și luați doar dușuri, nu băi.

Mențineți ușile închise pentru a preveni rătăcirea afară în timpul unei convulsii. Poate doriți să mențineți ușile deblocate, astfel încât cineva să vă poată atinge sau să dea o vecină o cheie.

Există alte modalități de a vă proteja. Luați liftul în loc de scări pentru a reduce riscul de cădere. Folosiți arzătoarele din spate pe aragaz pentru a preveni căderea oalelor. Blocați zonele cu pericole potențiale, cum ar fi șemineele sau intrările la bazinele în care puteți cădea.

3. Cunoaște-ți declanșatorii

Activitatea confiscării variază foarte mult între indivizi. Mulți oameni își pot conecta experiența de sechestru cu un anumit eveniment. Aceasta este o informație valoroasă, deoarece puteți reduce șansele de a face convulsii dacă puteți evita declanșatorii.

De exemplu, următoarele pot acționa ca declanșatoare:

  • stres
  • consum de alcool sau droguri
  • lipsa de somn
  • febră
  • ora din zi
  • glicemie scăzută
  • ciclu menstrual

Înțelegând declanșatorii dvs., vă puteți pregăti mai bine pentru propria siguranță în timp ce trăiți singur.

Luând măsuri pentru a vă reduce stresul, cum ar fi să faceți exerciții fizice regulate, vă poate reduce șansele de a face o criză. În plus, atunci când îi lași pe cei dragi să-ți cunoască declanșatorii, sunt mai capabili să te ajute. Se pot înscrie la tine când este necesar.

4. Faceți schimbări de stil de viață

Acordarea atenției asupra stării generale de sănătate poate merge mult până la reducerea activității convulsive. Dacă luați medicamente, continuați să faceți așa cum este prescris vă poate ajuta să stați în siguranță.

Încearcă să lucrezi și să fii angajat cu comunitatea ta. Este posibil să nu aveți voie să conduceți. Dacă este cazul, puteți utiliza transportul public pentru a merge la activități. Purtând o brățară de alertă de urgență îi poate face pe cei din jurul tău să știe ce se întâmplă dacă întâmpini o convulsie în public.

Unii oameni care trăiesc cu epilepsie lucrează de acasă. Luați în considerare această opțiune dacă vi se pare o provocare pentru reducerea activității convulsive. În același timp, este important să nu deveniți prea izolați. Un grup de susținere a epilepsiei vă poate ajuta să găsiți conexiune emoțională.

Acești pași pozitivi ar trebui să reducă stresul dvs. general și, prin extindere, pot reduce riscul unei crize convulsive.

5. Instalați un dispozitiv de alarmă sau de urgență

Purtarea unei brățări de alertă medic vă ajută să obțineți asistență în afara casei. Dar când ești singur, este posibil să fie nevoie să ceri ajutor în alte moduri. Luați în considerare achiziționarea unui dispozitiv de alarmă comercială sau abonarea la un serviciu de răspuns de urgență. În acest fel, este posibil să apelați la ajutor în timpul unei convulsii.

Multe persoane se confruntă cu îngrijorarea că au fost confiscate în timp ce sunt singure, în special una care cauzează răni. Pe lângă sistemele de alarmă, unele persoane au o rutină la care un vecin sau un membru de familie apelează în fiecare zi. De asemenea, pot ști să caute semne că s-a întâmplat ceva. Aceasta poate include jaluzele desenate sau perdelele care sunt în mod normal deschise.

Oamenii care trăiesc cu epilepsie le valorează adesea independența. Pentru a păstra această independență, faceți măsuri pentru a vă menține în siguranță în casa dvs. Eliminați pericolele din spațiul de locuit pentru a reduce riscul de rănire. Luați în considerare existența unui sistem de alertă care face posibilă apelarea la ajutor după confiscare.

Comunicând cu vecinii, prietenii și familia, vă puteți asigura că beneficiați de sprijin din partea celor dragi și a comunității. Având grijă de bunăstarea dvs. generală și făcând schimbări în stilul de viață pentru a reduce riscul convulsiei, puteți trăi în siguranță și independent cu epilepsie.

Leave a reply