Cele mai bune 4 vitamine pentru pielea ta

Grija de pielea ta ar trebui să fie o parte esențială a regimului tău de sănătate. Este, până la urmă, cel mai mare organ al corpului tău.

Primul lucru pe care majoritatea profesioniștilor din domeniul sănătății vă vor spune să îl faceți pentru a vă menține sănătatea pielii este să vă limitați expunerea la razele ultraviolete (UV) dăunătoare ale soarelui și să purtați protecție solară de protecție atunci când sunteți expus la lumina soarelui.

Dar soarele nu e deloc rău. Doar 10-15 minute de expunere zilnică ajută la fabricarea vitaminei D pe toată pielea. Vitamina D este una dintre cele mai bune vitamine pentru pielea ta, împreună cu vitaminele C, E și K.

Asigurați-vă că veți obține suficiente vitamine vă poate menține pielea să pară sănătoasă și tinerească. Aceasta s-ar putea traduce într-o reducere a:

  • pete întunecate
  • roşeaţă
  • riduri
  • petice dure
  • uscăciune excesivă

Vitaminele esențiale ale pielii sunt disponibile sub formă suplimentară, dar se găsesc și în produsele de îngrijire a pielii. Aflați mai multe despre aceste patru vitamine esențiale și cum vă pot ajuta să atingeți o sănătate optimă a pielii.

Vitamina D

Vitamina D se face cel mai adesea atunci când lumina soarelui este absorbită de pielea ta. Colesterolul se transformă în vitamina D atunci când se întâmplă acest lucru. Vitamina D este apoi preluată de ficat și rinichi și transportată în tot corpul pentru a ajuta la crearea de celule sănătoase. Aceasta include pielea, unde vitamina D joacă un rol important în tonul pielii. Poate chiar ajuta la tratarea psoriazisului .

Calcitriolul este o versiune creată de om a unui fel de vitamina D pe care oamenii o produc în mod natural. Calcitriolul este o cremă topică care a fost eficientă în tratarea persoanelor cu psoriazis. Un studiu din 2009 publicat înJournal of Drugs and Dermatology a constatat că aplicarea calcitriolului a redus cantitatea de inflamație a pielii și iritarea la persoanele cu psoriazis și a produs puține efecte secundare adverse.

Institutul Linus Pauling de la Universitatea de Stat din Oregon recomandă un aport zilnic de vitamina D de 600 UI pe zi. Este posibil să aveți nevoie de mai multe dacă sunteți gravidă sau peste 70 de ani.

Puteți crește aportul de vitamina D prin:

  • obținerea a 10 minute de expunere la soare pe zi (consultați mai întâi medicul, mai ales dacă aveți un istoric de cancer de piele)
  • consumul de alimente fortificate , cum ar fi cerealele pentru micul dejun, sucul de portocale și iaurtul
  • consumul de alimente care au vitamina D în mod natural, precum somonul , tonul și codul

Vitamina C

Vitamina C se găsește la niveluri ridicate în epidermă (stratul exterior al pielii), precum și în derm (stratul interior al pielii). Proprietățile sale anti-cancer (antioxidante) și rolul său în producția de colagen ajută la menținerea pielii sănătoase. Acesta este motivul pentru care vitamina C este unul dintre ingredientele cheie care se găsesc în multe produse de îngrijire a pielii.

Consumul de vitamina C pe cale orală poate spori eficacitatea cremelor solare aplicate pe piele pentru protecția împotriva razelor UV dăunătoare ale soarelui. Face acest lucru prin reducerea daunelor celulare și ajutând procesul de vindecare a rănilor corporale. Vitamina C poate ajuta, de asemenea, să combată semnele îmbătrânirii, datorită rolului său vital în sinteza naturală a colagenului. Ajută la vindecarea pielii deteriorate și, în unele cazuri, reduce aspectul ridurilor. Aportul adecvat de vitamina C poate ajuta, de asemenea, la repararea și prevenirea pielii uscate.

Datorită prevalenței vitaminei C în produsele de vânzare fără vânzare, suplimente alimentare și alimente pe care le consumăm, deficiența acestui nutrient este rară. Recomandarea este de 1.000 mg pe zi. Dacă descoperiți că nu aveți suficientă vitamina C în dieta dvs., puteți:

  • mănâncă pentru mai multe alimente citrice , cum ar fi portocalele
  • mănâncă alte surse de vitamina C pe bază de plante, cum ar fi căpșuni, broccoli și spanac
  • bea suc de portocale
  • luați suplimente, așa cum recomandă un medic
  • căutați tratamente anti-îmbătrânire a pielii cu vitamina C pentru tratarea uscăciunii, roșeață, riduri și pete de vârstă

Vitamina E

Ca și vitamina C, vitamina E este un antioxidant. Principala sa funcție în îngrijirea pielii este de a proteja împotriva daunelor solare. Vitamina E absoarbe lumina UV dăunătoare de la soare atunci când este aplicată pe piele. Fotoprotecția se referă la capacitatea organismului de a reduce la minimum daunele cauzate de razele UV. Acest lucru poate ajuta la prevenirea petelor și a ridurilor întunecate.

În mod normal, organismul produce vitamina E prin sebum, o substanță uleioasă emisă deși porii pielii. În echilibru corect, sebumul ajută la menținerea pielii condiționate și la prevenirea uscăciunii. Dacă aveți pielea deosebit de uscată, vitamina E poate ajuta la combaterea lipsei de sebum. Vitamina E ajută, de asemenea, în tratamentul inflamației pielii.

Deși vitamina E este disponibilă în multe produse de îngrijire a pielii, problema este că orice efecte ar putea fi reduse la expunerea la soare . Obținerea suficientă vitamină E în dieta dvs. este de preferat. Majoritatea adulților au nevoie de aproximativ 15 mg de vitamina E pe zi. Vă puteți crește aportul prin:

  • consumând mai multe nuci și semințe , precum migdale , alune și semințe de floarea soarelui
  • luând un multivitamin sau supliment suplimentar de vitamina E
  • folosind produse de actualitate care conțin atât vitamina E, cât și vitamina C (acest lucru poate fi mai eficient în fotoprotecție decât cele care conțin doar unul dintre cele două)

Vitamina K

Vitamina K este esențială pentru a ajuta procesul de coagulare a organismului, care ajută organismul să vindece rănile, vânătăile și zonele afectate de operație. Funcțiile de bază ale vitaminei K sunt de asemenea gândite că ajută anumite afecțiuni ale pielii, cum ar fi:

  • vergeturi
  • vene de păianjen
  • cicatrici
  • pete întunecate
  • cercuri încăpățânate sub ochii tăi

Vitamina K poate fi găsită în multe creme topice diferite pentru piele și poate ajuta la tratarea unei varietăți de afecțiuni ale pielii. Medicii folosesc frecvent creme care conțin vitamina K la pacienții care tocmai au suferit o intervenție chirurgicală pentru a ajuta la reducerea umflăturii și a vânătăilor. Acest lucru poate ajuta la accelerarea vindecării pielii. Cu toate acestea, cercetarea asupra efectelor vitaminei K asupra pielii este mai limitată decât cea pentru vitaminele E și C.

Potrivit Universității din Florida , deficiențele de vitamina K sunt rare în Statele Unite. Adulții au nevoie de între 90 și 120 de ug pe zi. Puteți crește aportul consumând:

  • nap
  • spanac
  • salată verde
  • varză
  • fasole verde

Vitaminele sunt esențiale pentru sănătatea pielii

Deoarece vitaminele sunt esențiale pentru sănătatea și funcțiile corpului, deficiențele de vitamine pot provoca efecte adverse asupra pielii. Deoarece vitaminele C și E joacă un rol atât de important în protejarea pielii de soare, deficiențele fiecărei vitamine pot crește riscul de deteriorare a pielii, inclusiv cancerul de piele . Conform Centrelor de Control și Prevenire a Bolilor, cancerul de piele este cel mai frecvent tip de cancer în Statele Unite.

Vorbeste cu medicul tau

Suplimentele de vitamine sunt ușor de accesat în aceste zile, așa că consultați medicul dermatolog sau medicul dumneavoastră pentru a începe un regim pentru sănătatea dumneavoastră. Data viitoare când mergi pe culoarul de îngrijire a pielii la magazin, aruncă o privire pentru a vedea dacă aceste patru vitamine utile sunt ingrediente ale produselor tale preferate.

În timp ce vitaminele sunt esențiale pentru sănătatea pielii, este posibil să obțineți deja suficiente din aceste vitamine prin dieta dvs. zilnică. Un test de sânge vă poate ajuta să determinați dacă aveți deficiențe de vitamine. Trebuie să luați vitamine doar cu îndrumarea unui profesionist medical pentru a preveni supradozajul.

Leave a reply